Even voorstellen... Jacqueline Koops

Jacqueline Koopswoensdag 07 maart 2018 21:40

Jacqueline Koops is de nummer 5 op de lijst van de ChristenUnie-SGP in Stichtse Vecht. Waarschijnlijk kent u haar als de wethouder in de gemeente. Maar daarbij is ze ook moeder van een zoon van zeven en een dochter van vier jaar. Ze was jarenlang advocaat arbeidsrecht, maar ondertussen ook raadslid en vervolgens wethouder in Amstelveen en nu dus in Stichtse Vecht. We stelden haar een aantal vragen.

Wat vind je het mooiste aan Stichtse Vecht?

Stichtse Vecht is een prachtige gemeente om in te wonen en voor te werken. Het mooiste is de burgerkracht en burgerinitiatief, er zijn zoveel mensen die zich (vrijwillig) inzetten voor het welbevinden van de inwoners van Stichtse Vecht. Stichtse Vecht heeft een behoorlijke schaalgrootte om zaken goed te organiseren, maar bestaat uit twaalf kernen waar heel veel eigen kracht wordt ontplooid. Denk aan ‘Ons Genoegen’ in Nieuwer Ter Aa of aan ‘Omzien naar elkaar’ in Nigtevecht. Of aan Stichting Hartreanimatie Stichtse Vecht. Wat een eigen initiatief! Dat is geweldig om mee te maken en om bij aan te sluiten.”

Als er één ding is wat anders zou moeten in Stichtse Vecht, wat zou dat zijn?

“Als we kijken naar het Sociaal Domein dan ligt de uitdaging met name bij het mensen helpen uit te stromen naar werk. Dat zal veel inzet vragen, maar zal dubbel en dwars worden terugverdiend. Nu komen we elk jaar ongeveer een miljoen euro tekort omdat we zoveel uitkeringen in Stichtse Vecht moeten betalen. Dat tekort zal echt moeten worden teruggedrongen. Dat is de grootste uitdaging waar het sociaal domein van Stichtse Vecht voor staat.

Als we over vier jaar terugkijken, dan hoop ik dat Stichtse Vecht dat dan heeft bereikt. Daarnaast zal de komende jaren fors meer inzet moeten worden gepleegd om Stichtse Vecht in 2030 energieneutraal te maken. Ook dat zou ik graag bereikt willen hebben in de komende vier jaar.”

Waarom moeten mensen stemmen op ChristenUnie-SGP?

“Kiezen voor ChristenUnie/SGP Stichtse Vecht is kiezen voor een betrouwbare, stabiele partij met een helder standpunt, die haar voetsporen in de politiek van Stichtse Vecht ruimschoots heeft verdiend.”

Reacties op 'Even voorstellen... Jacqueline Koops'