Nieuweweg

121214105457.wegdek.resized.250x0woensdag 12 december 2012

Maandag raadsvergadering gehad naar aanleiding van de uitspraak van de rechtbank ten aanzien van het ongeluk in 2009 op de Nieuweweg. Het was een bewogen vergadering met toespraken van burgemeester Van 't Veld en wethouder Ploeg en inspreken van advocaat Tomlow. Daarop aansluitend reacties van alle fracties in de raad.

Wij vinden dat het college met het oog op de nabestaanden er goed aan doet deze zaak nu verder te laten rusten en niet in hoger beroep te gaan. Het stelt de nabestaanden in de gelegenheid dit verdriet nu ook verder te kunnen verwerken. Hoger beroep zou kunnen worden uitgelegd als een ultieme poging van de gemeente om onder haar verantwoordelijkheid uit te komen. Op deze wijze toont de gemeente dat zij dat niet van plan is.

Advocaat Tomlow ging naar onze mening echter te ver in zijn verzoek aan de burgemeester om 'haar koffers te pakken'. De uitspraak van de rechtbank schetst naar onze mening voldoende duidelijk wat er is misgegaan. Er zijn fouten gemaakt bij het meten en er had beter moeten worden gereageerd op de reeds bekende situatie. Wij zien graag de bewijzen van de door de wethouder gedane uitspraken over verbeteringen aan het proces en de systemen tegemoet.